Annons:
Etikett02g-sökes-juli
Läst 356 ggr
Chinesecrestedlover
7/25/19, 4:58 AM

S: Järvsö (Ljusdal) – Lekeberg (Örebro)

°º• SÖKES •º°

Transport från: Järvsö (Ljusdal) och Gävleborgs län
Transport till: Lekeberg (eller centrala Örebro) och Örebro län

När SÖKES transport: juli-augusti 2019

Vilket djur söker transport: Mindre papegoja (Rosthuvad vitbukspapegoja)

Hur kommer djuret transporteras: Vet ej exakt då detta ombesörjs av säljaren men någon slags låda/väska/transportbur/mindre bur🙂.

Övrig info:

Detta är ganska så akut! Säljaren ska flytta och gojan måste därmed flytta snarast!

Papegojan finns i centrala Järvsö (Ljusdal) och hämtas upp där.

Jag (köparen) kan mötas upp i centrala Örebro (ex. vid centralstationen) efter överenskommelse och lite beroende på tider (går inte allt för många bussar tyvärr). Annars gäller (helst) Lekebergs kommun och då fungerar de allra flesta tider.

Du som ”transportör” betalar en handpenning om 1500 kr kontant till säljaren (som en slags säkerhet) och får detta sedan självklart åter vid lämning av gojan hos mig, samt naturligtvis en summa (enligt vad vi kommer överens om) för besväret och transporten.

Om du tvekar kring att ligga ute med handpenningen i några timmar så kan du titta på Tradera (heter Chinesecrestedlover där också) och se mina betyg där.

Mvh/Chinesecrestedlover

Min Svarthuvade vitbukspapegoja längtar efter en kompis

Kontaktuppgifter: PM här på iFokus till en början

Annons:
Chinesecrestedlover
7/26/19, 4:02 AM
#1

Ett litet tillägg: Hör gärna av er även om ni t.ex. endast ska från Ljusdal till Västerås (eller någonting annat närmare Örebro men inte hela vägen). Detta kan ev. gå att lösa.

Chinesecrestedlover
7/26/19, 7:54 AM
#2

Ytterligare ett tillägg: Det kan ev. vara aktuellt med transporthjälp från Stockholm alternativt från Uppsala på måndag (dvs. istället för från Ljusdal). Ägaren ska resa nedåt landet då.

Chinesecrestedlover
7/27/19, 4:54 PM
#3

Liten uppdatering av läget kring "nya gojan". 

Det visade sig att en av ägarna skulle göra en lite längre resa nu på måndag och *PartajarTRUMVIRVEL!!Partajar* kommer åka förbi Örebro på sin väg till slutdestinationen! 

Det är nu 100% säkert (eller ja…jag kanske ska dra till med 99% säkert…oförutsedda saker kan ju ske om man har oturSkämtar…) att jag får hem en till goja på måndag! Gojan kommer till och med levereras hela vägen hem till mig Skrattar

Äntligen har jag funnit en vän till min ensamma goja, en till vitbuk  men denna gång en rosthuvad precis som jag ville! Det är en könstestad hane på 3 år.   

ÄNTLIGEN!!!!! Skrattar

Chinesecrestedlover
7/29/19, 4:45 PM
#4

Han är här nu😃

91Marran
8/25/19, 12:29 PM
#5

Åh vad fin! :)

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: