Annons:
Etikettallmänt-om-djurtransporter-och-transporttips
Läst 1841 ggr
zickan
1/11/17, 9:31 PM

England, eu eller inte?

Lite fundersam om nån hört på exakt när Storbritannien kommer träda ut ur Eu helt och när det kommer nya regler för resa med djur över gränsen? Jag har hört rykte om att det är december 2018 som just nu verkar gälla.

Nån som vet på hur det kommer bli med resa av djur från och till Storbritannien. Kanske nån som läst eller hört om Storbritannien kommer gå över från Eu till att iaf vara ett tredjeland med Eu villkor?

Försökt luska lite men ännu inte hittat konkret hur det kan bli i framtiden när de vä lämnat Eu. 

Obs jag vet vad som gäller i dag. Inte det jag är ute efter.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
smurfan-13
2/24/17, 11:14 AM
#1

Jag tror INGEN faktiskt vet vad som kommer gälla och när. UK har ju inte rent officiellt startat processen m uträde ännu och när det sker så tar det minst 2 år innan utträde kan ske.

Jag vet att det finns många röster här för att stänga igen gränserna en del (vissa helt), men det kommer nog inte ske. Från UK till Sverige tror jag inte kommer ändras iaf, men andra hållet får en kanske vara beredd på.

zickan
2/28/17, 10:34 PM
#2

Vad jag hör så ska de gå ur december 2018. Men mycket kan hända tills dess. Dock nyfiken på hur det kommer bli med imp/exp på djurreglerna. Verkar inte som det finns någon sådan diskussion uppe ännu. På hur de ska göra. Pratat lite med några i England som inte heller vet hur det kommer bli. 
Förhoppningsvis så kommer de på bättre tankar och stannar i Eu.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

smurfan-13
2/28/17, 10:48 PM
#3

De har inte startat Article 50 ännu och när det är gjort sker utträdet 2 år senare som jag fattat det. May har sagt att hon planerar att starta processen nu i Mars, vilket isf skulle ge ett utträde tidigast Mars 2019. Vi bor tillfälligt i Wales just nu och kommer flytta hem någon gång 2019 igen och jag känner då ingen som helst oro kring djuren då iaf. Tror det kommer ta betydligt längre än så för UK att ev stoppa fria resor m djur. Här finns lite att läsa om en vill lära sig mer. http://www.bbc.co.uk/news/uk-politics-32810887?intlink_from_url=http://www.bbc.co.uk/news/live/uk-politics-38635035&link_location=live-reporting-story

zickan
3/1/17, 12:03 AM
#4

#3 Det är skönt att höra. Ah du har hamnat där borta nu. Får skvallra om uppdateringar kring detta om du hör nått.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Upp till toppen
Annons: