Annons:
Etikettallmänt-om-djurtransporter-och-transporttips
Läst 3047 ggr
RoxannaS
2015-12-09 16:12

Undersökning: Har du agerat djurtransportör?

Har du agerat djurtransportör? Du får gärna kommentera hur de gick och om du kommer fortsätta med det. 🙂

Du får hemskt gärna delta i diskussionen om du har fått hjälp och berätta vad du tyckte om de, hur de gick och om du blev nöjd osv. 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
RoxannaS
2015-12-09 16:14
#1

Jag börjar med mig själv.

Jag har agerat transportör, och jag har även fått hjälp, de flesta gångerna har allt flytit på och gått smidigt. Hade en period jag pendlade mellan Gävle och Stockholm, och hade ofta med mig djur. Kunde sitta och åka bara för att hjälpa till. Har även hjälp den sträckan för att lämna över djuret/djuren till en annan transportör för vidare transport. Tycker det är riktigt roligt att kunna hjälpa till, och sen veta att de finns folk som hjälper när man själv behöver hjälp.

Nu mera pendlar jag Nykvarn - Örebro tur och retur. Och har hittills haft med mig ett marsvin från Eskilstuna till Örebro. 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Kalli
2015-12-19 21:03
#2

Har hjälp till med djurtransporter ett antal gånger och även fått hjälp. För det mesta har det gått smidigt men några gånger har det inte varit fullt lika friktionsfritt.

Denna kommentar har tagits bort.
thea_thea
2016-04-01 14:13
#4

Ja det har jag!

lollynonna
2016-04-01 15:11
#5

Nej det har jag inte, mest för att jag aldrig reser någonstans. Men jag vill gärna, och jag har även fått hjälp massor av gånger!

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

marathos
2016-04-02 14:54
#6

Det har fungerat jättebra! Har både transporterat djur själv och även fått hjälp. Väldigt bra ide. Det kan rädda djurs liv vissa gånger då de kanske inte har någon annanstans att ta vägen än ett hem en bit bort.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
RoxannaS
2016-09-16 16:48
#8

Putt


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Maleficum
2016-09-16 20:16
#9

Har oftast haft släkt och vänner som hjälpt till med transport av djur som ska till mig men har vid ett tillfälle hjälpt till att frakta en kanin från Södertälje till Skåne och det gick väldigt smidigt både med upphämtande av kaninen och överlämnandet.

Reser en hel del men tyvärr oftast med en redan full bil (då jag har många djur själv) annars hade jag försökt hjälpt till att transportera djur oftare.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

RoxannaS
2016-09-16 20:53
#10

#9 Visst är det ett fiffigt påhitt? Jag älskar idén! Sist jag ställde upp så tog jag emot ett par råttor som kom som importer som skulle övernatta någonstans en vecka här i krokarna innan en av blivande ägarna kunde ta emot dem, dem skulle från Stockholm upp till Luleå vill jag minnas det som. De var inte så jätte länge sedan! 

Tycker det är helt underbart att folk ställer upp i den mån dem kan, öppnar stora möjligheter för andra att köpa djur från uppfödare på annan ort. 😃 Finns även en hel del sidor på facebook som jag också är med i för samma ändamål. 

Reser dock inte lika ofta så långa sträckor, så de hjälper inte så mycket längre. Nu är de mer inom länet.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Maleficum
2016-09-16 22:21
#11

#10 Det är toppen det finns hjälp att få när man själv kanske inte kan resa. Jag reser ju ofta från Stockholm till Bohuslän och tillbaka och brukar ibland tänka att det är lite synd bilen redan är överpackad med djur för tror många behöver hjälp att få djur från ena änden av Sverige till den andra.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

marathos
2016-11-09 00:06
#12

Det är jättebra att det finns en sida här på iFokus och flera sidor på FB! Tycker det har fungerat bra.

RoxannaS
2016-11-09 00:47
#13

#12 Vad roligt. Det tråkiga är bara att iFokus tappar de flesta medlemmarna till Facebook istället. :/


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
marathos
2016-11-17 03:21
#14

#13 Ja, kan tänka mig att det är så. Det är lite synd, här är det mer ordning känns det som o ett visst antal medlemmar. FB fyller naturligtvis en viktig funktion, men här är det definitivt mer ordning o många känner igen varandra.

RoxannaS
2016-11-17 07:24
#15

#14 Håller helt med i ditt tänk. Känns bara så tråkigt att folk inte väljer att använda iFokus också. Sajten har tappat så mycket aktivitet att den troligtvis kommer ramla ur systemet snart skulle jag tro. :/ Samma för djurannonser. Den sajten används inte heller längre. :(


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Lamina
2016-12-05 20:22
#16

Ja, massor av gånger. Både åt vänner och totala främlingar. Reser mycket, så tycker det är kul att kunna hjälpa till. Däremot föredrar jag att hämta/lämna mina djur själv, även om det handlar om stora avstånd. T.ex. åkte jag så sent som för någon månad sen Stockholm-Göteborg för att hämta lite fiskar. Men har fått transporthjälp en gång med en råtta som skulle från Falun till Malmö. Och en annan gång med en orm, då det ändå skulle vara mässa och vi båda skulle dit. Oftast går det smidigt och bra. Ibland blir det missförstånd. Som t.ex. nu när jag sitter på ett tåg med en liten mus vars nya ägare missuppfattat vilken stad jag ska till. Men det löste sig som tur var. :) Min största skräck är dock att det inte kommer någon och plockar upp sitt djur. Vad gör man då? :/ Men än har har det inte hänt på någon transport.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Kex!
2017-02-08 10:21
#17

Jag vill gärna men är lite väl ung (13 år) kanske i famtiden :3

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

Chinesecrestedlover
2017-06-05 13:06
#18

Inte agerat transporthjälp men jag har fått hjälp. Fick hem (Örebro län) mina tre möss (omplaceringar) från Skåne i april. Hittade hjälp via iFokus (dock inte på djurtransport.ifokus).

Det gick jättebra. Väldigt bra transportör, ansvarsfull och såg till att mössen hade det bra hela resan, samt uppdaterade mig på läget längs med vägen. Körde hela vägen hem till mig. Mycket nöjd. 

/Chinesecrestedlover

Jetaime
2017-06-05 13:16
#19

Jag har haft med mig/hämtat upp på vägen och lämnat av på vägen när jag pendlade mellan malmö-stockholm-sundsvall. Mest kaniner, men även en hamster och råttor. Allt gick väldigt smidigt och folk var i tid för att bara lämna av eller hämta upp i dörrarna på tåget när det stannade på stationerna osv. Men det var ett par år sen sist.

Upp till toppen
Annons: