Annons:
Etikettallmänt-om-djurtransporter-och-transporttips
Läst 1417 ggr
Varulvsflicka
1/30/15, 3:55 PM

Hjälp och tips för transport av min hund

Jag har flyttat från Sverige till Tjeckien och min älskade hund bor just nu hos mina föräldrar men planen är att hon ska flytta till mig/oss så fort det bara går. Jag har ringt runt och pratat med så många flygbolag, tull och transportföretag och alla säger samma sak "nej tyvärr". "problemet" handlar om att jag har en American Staffordshire Terrier. Så fort jag säger rasen blir det "Nejj".

Är det någon som vet något flygbolag som accepterar att transportera en amstaff?

Jag är smått förtvivlad för jag vill inget hellre än ha hit min älskling. Har fixat alla papper, vaccin och allt. Nu är det bara transporten kvar och det måste ju gå att lösa!

Alla tips och råd tas tacksamt emot!

Annons:
taylor__lambert
1/30/15, 4:03 PM
#1

Går det inte att ta tåget då? Men då måste ju nån vara med hunden, eller om någon kör ned med bil?

Vet inte om SAS tar Amstaffs men måste du säga rasen? Kan du inte säga kilo och längd? För hunden ska ju ändå fraktas i lasten så den stör ju ingen direkt.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Fialialej
1/30/15, 4:05 PM
#2

Om de vill att du uppger ras kan du väl säga att det är en blandras?

Annars är väl som ovan skriver bil eller tåg alternativ som jag nog personligen hellre skulle valt. Att skicka hund med flyg känns otäckt.

"På natten är alla katter svarta"

Varulvsflicka
1/30/15, 4:09 PM
#3

De kräver ras och det står i pass och i alla papper. har inte körkort men kollar alternativ med tåg och bil ändå. måste kolla vilka länder man kan/får åka igenom. är dålig på rasreglerna i många av länderna

taylor__lambert
1/30/15, 4:15 PM
#4

#3 ja i Danmark är det väl att all de hundar som är födda innan 2010 (eller var det 2012?) får vistas i landet men med munkorg, i resten av världen, ingen aning, men du åker ju bara igenom länderna så det är väl skillnad? Kanske. Är inte heller så värst bra vad gäller regler i andra länder.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

ainan
2/1/15, 11:48 AM
#5

Vet en som bilar till Tjeckien den 7 feb! Hon åker från Växjö.

Satinea's kaniner - uppfödning av dvärgvädur rex, satin, satinrex

Varulvsflicka
2/11/15, 2:10 PM
#6

Synd att jag inte såg ditt inlägg förrän nu Ainan. Har tyvärr legat sjuk och inte orkat sitta vid datorn.

Letar fortfarande efter transport av min hund och har kontaktat olika flyg och kollar även möjlighet med tåg och andra möjligheter att få hit henne! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: