Annons:
Etikettallmänt-om-djurtransporter-och-transporttips
Läst 1155 ggr
[PuffBuck]
10/23/13, 9:11 AM

Djurtransport som affärsidé?

Hej! Jag är en 17 år gammal tjej som läser Djurvård efter programmet Naturbruk. Vi ska nu i 2:an starta upp ett eget företag (Ung Företagsamhet) som vi ska driva under ett års tid för att sedan avskaffa det. Perioden är december 2013 - maj 2014.

Jag hoppade nyligen av en annan grupp då det var prat på mobilsmycken mest för att inget annat drogs upp, vilket jag inte alls var intresserad av. Det känns orättvist mot övriga i gruppen att inte helhjärtat arbeta med någonting jag inte har något intresse för. Därmed valde jag att själv klura lite på vad jag är intresserad av och vad som skulle göra nytta för många människor och djur!

Jag tänkte utföra transporter av djur under helger och lov, samt under kvällar beroende hur lång restid det är. Jag kommer antagligen att sätta en tidsgräns då jag även har studier och marsvin att ta hand om. Jag bor i Värmland och åker då gratis mellan klockan 5-20 på vardagar då jag har busskort (= billigare för beställare!)

Jag skulle vara väldigt tacksam om ni på Djurtransport i Fokus skulle vilja svara på ett par frågor för att hjälpa mig att komma igång med detta!

1. Hur tror Ni att intresset för denna tjänst är? 

2. Hur vill Ni att betalningen ska se ut? (tänk på att jag måste tjäna tillräckligt på det för att kunna erbjuda så bra alternativ som möjligt/för att det ska gå runt)

3. Angående tidsgränsen: Hur kan man lösa detta? Hur långt bör jag sträcka mig för att så många som möjligt ska ha möjligheten att använda sig av detta? Skulle det isåfall funka att lägga till en extra kostnad eller ha betalningen enligt x kronor/timmen? Gränser enligt område?

4. Hur skulle du vilja få information? Genom facebooksida, mejl, Djurtransport i Fokus, PM här, mobil, hemsida eller annat (motivera!)

Jag hoppas att ni är villiga att hjälpa mig, då jag verkligen vill hjälpa Er!

Tack på förhand! MVH PuffBuck 🙂

Annons:
Imasy
10/30/13, 12:22 PM
#1

En sak som jag funderade på, vem står som ansvarig om något händer? T.ex hunden du ska frakta smiter? Vem ser till att hunden kommer tillbaka och vad händer om hunden inte kommer tillbaka?'

Hade du tänkt bara transportera djur från säljare-köpare, eller kan du tänka dig att transportera djur till veterinär osv, för folk som inte har möjlighet att åka till veterinären själv?

[PuffBuck]
10/30/13, 2:27 PM
#2

#1 Det är någonting jag inte hunnit diskutera med lärarna ännu, dock så tror jag knappast att risken är stor för att det skulle hända. Skulle det hända just precis nu skulle jag försöka lösa det på bästa sätt, beroende på situation. Ändå var det bra frågor och jag förstår att du menar om det skulle ske 🙂

Säljare - köpare är det jag främst tänkt på, men jag har även planerat ett samarbete med olika organisationer som har med djur att göra. Det gällande veterinär var en intressant idé, dock så vet jag inte hur betalningen skulle se ut och jag tror inte att folk släpper iväg mig med sjuka/skadade djur då jag inte är den som äger dem.

Upp till toppen
Annons: