Annons:
Etikettallmänt-om-djurtransporter-och-transporttips
Läst 2320 ggr
Suzi.shih-tzu
4/26/12, 4:45 PM

till polen

hej, den 10 maj ska vi åka till polen på en bröllop Skrattande ska bli kul.

vi har en volvo v70, till polen ska mamma, pappa, min syster (2 år), jag, min hund Suzi och mååånga saker. Så vi har inten plats bär bak för Suzi, den ända saken man kan göra är att jag ska ha henne på mit knä, men jag tror inte att det är en bra ide.

från jönköpink till ystad tar det 4 timmar (med paus tar det typ 4,5 timmar)  sen ska vi åka båt från ystad till swinouscie, på båten ska vi vara 8-9 timmar och vi ska ha ett eget rum. sedan från swinouscie till wroclaw tar det 8 timmar (med paus).

Vad tycker ni ?

har ni bättre ide på vart susi ska vara i bilen ?

för suzi kan inte stanna i sverge, hon måste följa med (vet en vrf)

Annons:
Ratlings
4/26/12, 4:54 PM
#1

Ändrade grupp då den låg fel.

Jag vet inte vart hunden skulle kunna vara i eran bil, men det låter inte speciellt säkert att ha henne i knät ifall det skulle hända något..

// Lise
When nothing goes right, go left!

Denna kommentar har tagits bort.
Suzi.shih-tzu
4/27/12, 5:10 PM
#3

nä, det är därför jag undrar vad jag ska göra…

papa tänkte beställa en så typ hundtransport, det finns fönster i den så att hunden kan andas och så… det blir väl bättre, men då måste hon vara själv i så många timmar..  :c

Ratlings
4/27/12, 5:40 PM
#4

#3 Ja, det är inte alltid det blir lätt och smidigt att transportera djur. Men varför kunde hon inte stanna hemma?

// Lise
When nothing goes right, go left!

Suzi.shih-tzu
4/28/12, 3:27 PM
#5

Hon skulle gå till hundfrisören, och det är myket billigare i polen än i sverge. och vi måste klippa henne.

Ratlings
4/28/12, 3:31 PM
#6

Så ni ska ta med henne till Polen enbart för att hon behöver klippas?

Jag har iallafall inga tips på hur ni ska transportera henne, det säkraste vore nog att hon sitter i en bur ifall det skulle hända något.

// Lise
When nothing goes right, go left!

Annons:
UlrikaD
4/28/12, 6:15 PM
#7

Är det inte lag på att hundar ska sitta i bur eller fastspända nuförtiden.

Jag är inte säker, men jag tror det.

Vid krock är det ju definitivt säkrast.

Ratlings
4/28/12, 6:20 PM
#8

#7 Jo det var det jag funderade på också. Tror det är lag på det faktiskt.

// Lise
When nothing goes right, go left!

[Jessica_91]
4/28/12, 6:21 PM
#9

#7 Man kan ju hoppas, vid en krock i bara 30 km/h så blir allt i bilen 10x tyngre.. Lite OT men vart rastar man hunden på en sån båt?

UlrikaD
4/28/12, 6:24 PM
#10

Här har du reglerna som gäller för transport av hund i bil:

http://www.sjv.se/amnesomraden/djur/transporter/hundar.4.207049b811dd8a513dc80001498.html

[Izi]
4/29/12, 7:40 PM
#11

En liten undran är oxå om hunden är vaccinerad?? Polen var för ngt år sen ett rabiesland och då kan man inte ta hunden fram och tilbaka, Blir ni haffade så får ni inte föra in hunden till Sverige igen

vallhund
4/30/12, 2:55 AM
#12

KL

Om du med hundtransport menar ett släp för hundar så blir det säkert betydligt dyrare än att låta en Svensk hundfrisör klippa/frisera hunden. En bur som mar har i bilen skall vara krocktestad, t ex MIM o de är inte heller billiga, en Allsafe bilsele är billigare men inte speciellt säker för hunden vid en ev krock, dock slipper ni tvåbeningar få en elefant i nacken.

Som # 11 skriver så måste hunden vara rabiesvaccinerad, chippad o ha pass.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

UlrikaD
4/30/12, 2:33 PM
#13

Om man läser länken som jag klistrade in så står det även att hunden ska veterinärsbesiktas inom 24 timmar innan resa utomlands.

Annons:
Upp till toppen
Annons: