Annons:
Etikettallmänt-om-djurtransporter-och-transporttips
Läst 1905 ggr
sagan
2007-11-13 13:42

Billigare (transporter/resor) !?

Hej.

Sj säljer biljetter på tradera. Från 1kr och uppåt. Vet nu inte hur de är om man reser med katt, med tanke på att de finns speciella vagnar för djur. Men de går väl o höra sig för iaf, tänkte mest på er som åker med katter över hela sverige till nya jourhem, hem m.m och då kan en billig resa vara guld värd.

Här är länken http://www.tradera.com/ticketfinder/?im=yes för den som är intresserad.

Annons:
Alexej
2007-11-13 16:15
#1

Tack för tipset!!

Ska kolla, med eller utan djur vore det häftigt med en spontanresa till Stockhom för 1 krona :)

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

sagan
2007-11-14 19:23
#2

En annan sida jag hittade..

https://www.hertzfreerider.se/unauth/ här kan man köra en bil från ett ställe till ett annat Gratis… Om man vill ha en fri resa nångång..Kanske går att passa in två bilar så man även kommer hem =)

Alexej
2007-11-14 22:31
#3

Jättebra tips. La in det på hittekatter!! Och under länkar!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

sagan
2007-11-20 20:12
#4

 

Svar från Sj om djur får följa med på aktionsbiljetter…! 

Tack för ditt mejl.

Man kan aldrig i förhand veta vad man får för platser när man köper biljetter via Tradera, och det är heller inte möjligt att byta de platser man har fått i efterhand, till platser i djur tillåtet vagnen.

Med vänlig hälsning

SJ AB
*************

Stj3rnfallet
2007-11-23 03:45
#5

Jag har också sett att de säljer biljetter på tradera.. Synd bara att man inte har möjlighet att resa med djur om man köper sådan biljett =(

Binajis
2009-01-01 16:46
#6

Fast mamma åkte med "vanlig" biljett en gång och hon gjorde helt enkelt så att hon satte in transportlådan med en kanin i inne i djurkupén. I början satt hon t o m inne i kupén tills att den som hade biljett bokad på den platsen hoppade på. Då satt hon på sin plats men kollade till kaninen med jämna mellanrum. Det gick superbra :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Annons:
essut50
2009-01-10 14:40
#7

#6 Så kan man inte göra om man har katt.Tänk om den jamar hela tiden..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

OzzyochJag
2009-01-10 16:08
#8

#7  Jag har suttit med en katt i tre timmar på tåget som skrek konstant. Är inte mycket att göra åt saken.
Reser man i djurkupén så får man räkna med både det ena och det andra.

Jag har rest jätte mycket med djur på tåget och en resa kunde gått riktit illa. I en liten kupé på 6 platser trängdes  tre hanhundar och en tik + 2 katter i en liten kupké med 6 platser. Nu blev det faktiskt en av de lättaste resorna jag gjorde med min hund.

[Thiah]
2009-01-13 01:31
#9

Jag har rest i en djurkupe utan djur. Det var helt enkelt min "studentplats"… så har man tur kan man ju byta plats med en i kupen.. :D

imsuchadiva
2009-02-18 19:50
#10

Jag skulle inte vilja lämna mitt djur själv i en kupe.

Men man kan ju helt enkelt göra så att man har en platsbokad biljett, men åker på någon annasplats. Kommer det någon och säger att man sitter på dens plats och personen inte har något djur, så kan man ju fråga om man får byta.

Jag pendlade med till skolan i dryg två år och satt ofta i djurkupen för det var lugnas och oftast lediga platser.
Men ibland när jag åkte med djur, så kunde det vara fullt och då satt de massa utan djur där.
En gång hade jag turen och fick sitta i personalens kupe med min hund för att det var fullt i djurkupen.

Pimu
2009-02-20 17:18
#11

Fanns inga avgångar från Västerås .. *suck*

becka89
2009-02-27 14:14
#12

Jag och min sambo åkte tåg från norrköping till eskilstuna, vi höll på att inte hinna med och satte oss bara i en vagn tyvärr var det ej djur tilåtet men gick att prata med konduktören så vi fick sitta kvar, konduktören frågade bara om det var någon i vagnen som var allergisk. Så nog allt går det att fixa om man inte hamnar i en djur tillåten vagn

Binajis
2009-03-11 21:24
#13

#10 Det beror ju lite på hur man sitter och var man lyckas ställa transportburen. Mamma satt så att han hela tiden kunde se in i djurkupén. Transportburen stod precis innanför dörren in till kupén och jag tror inte att varken djuret tog någon direkt skada av det. Jag förstår inte riktigt vad som ska kunna hända om man hela tiden kan ha uppsikt över djuret.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Annons:
imsuchadiva
2009-03-11 21:29
#14

#13
Men om det är så fullt att man inte får plats att sitta med sitt djur, så känns det inte som att man skulle ha turen att de finns ledig plats direkt utanför dörren.
sen är de ju jobbigare om det inte är dubbeldäckare, eller tåg med helglasdörrar, då ser man ju itne djuret.

Upp till toppen
Annons: