Annons:
Etikettallmänt-om-djurtransporter-och-transporttips
Läst 1158 ggr
Alexej
10/17/07, 6:19 PM

Religion bakom vägran att köra hund i taxibil

Här kan du läsa om varför:

http://sydsvenskan.se/lund/article151473.ece

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
vanessa
10/17/07, 8:22 PM
#1

Suck, det är lite sorgligt. När de som inte har religiösa skäl inte vill köra hundar för att de skitar ner. Då ska de se hur det ser ut när de fäller ihop mammas rullstol och lägger den i bakluckan. Allt som finns på hjulen hamnar i bilen. Men det är okej. Och allt annat som man släpar in som har skit på sig.

Själv så har jag flertalet gånger åkt med katt i bil, det har gått bra. Men en gång så skulle vi åka med en leonberger hund. De hundarna är allt annat än små. Ringde taxin, sa att det var en stor hund. Vi fick en taxi som hade plats för en… tax. Så han fick ringa efter en annan taxi, varav chauffören var arg på oss. Vi hade ju beställt en stor bil men då samtalen inte spelas in, så ansåg han att vi inte gjort det….

Men vi och den stora hunden kunde till slut åka. Skönt att man inte hade tidspress. Och han skitade inte ner. Se den här tråden. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Faxlin
10/18/07, 1:34 AM
#2

Tycker om Taxi Kurir känner jag :-)
de andra är så ljliga att hälften vore nog. Kan förstå att de inte vill ta dem i sätet dock. Men om de har kombi borde de få åka där. De kanske ska be ägaren ta med en filt eller något. eller ha en sådan där skyddskynke man kan köpa. Så slipper de allt städande sedan. Kan nog vara behändigt även under barnvagnar och rullstolar och rullatorer.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

PRO_Anders
12/5/07, 5:12 AM
#3

Kul att åka i den taxin efter där har varit en hund….och dö av allergishock…

Ang artikeln, innom islam är tydligen hundar smutsiga, hmmm…var det inte så korsriddarna sa om muslimerna också? Och det de gjorde var inte rätt då, så varför skulle det vara det nu?

Alexej
12/5/07, 8:17 AM
#4

De flesta krig har hänt och händer fortfarande under religionens täcke.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
12/5/07, 2:43 PM
#5

#3 Vill rätta dig PRO Andres, det är inte de kristna som ansåg muslimerna vara smutsiga, utan tvärtom. Vilket stämde. Vi kristna tyckte ju att det var fult att röra vid sin egen kropp, följden blev, att vi stank Fi Donc.

 Däremot stämmer det, att muslimer anser hundar vara orena djur. KAtter däremot, ansågs väldigt rena. Muhammed var en stor kattvän. När han skulle resa sig upp en gång från sin bön, så låg en katt på hans mantel. Han nändes inte störa den, så han tog en kniv och skar av sin mantel.

 Sedan har han även sagt, att man aldrig skall kasta något hårdare än en bomullstuss på en katt.

 Men religion i stort är ett otyg, om man missbrukar den, sedan så spelar det inte någon roll vad Gud heter.

 Om taxi, så får man faktiskt säga till, när man beställer, att man har hund. Det är lika självklart som att man inte röker i andras hem eller bilar.

 Personligen, så får inga hundar åka i min bil, vare sig vanliga eller fyllhundar. Är hunden så pass liten att den kan åka i transportbox, så är det ju ok. Annars så kan vi aldrig komma ifrån, att den smutsar ner mer än en katt i box. Men när det gäller allergi, är det en annan sak, det får man förstå. men att skylla på religiösa skäl, det är löjligt. Då kan han väl lika gärna neka någon med fläskkotetter i sin matkasse eller en kvinna med menstruation också. För de är ju också orena…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

PRO_Anders
12/6/07, 12:09 PM
#6

#5:

hehe, jag menade inte att korsriddarna bokstavligt tyckte att muslimerna var "smutsiga", utan använde det som ursäkt för att köra ut dem från Jerusalem, och ha ihjäl dem.

Korsriddarna erkände ingen "överhet", annan än Påven och Gud, så med "kristna" så menar du "katoliker, va?

Annons:
Hawknestgrove
12/6/07, 6:43 PM
#7

#6. HAr du läst Vägen till Jerusalem? Där beskrivs, hur grisiga korsriddarna ansågs vara av muslimerna. Ja, de romerska katolikerna. menar jag. de var ju före protestanterna. Hehe, själv är jag sekulariserad sådan!

 Och de kristna var ena riktiga sk*tgrisar!

 Tvättade sig inte och stank!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

PRO_Anders
12/7/07, 2:11 AM
#8

Nej, jag har inte läst den… 

Ludvig XIV var det väl också som dränkte sig i parfym..??

Det ansågs farligt att tvätta sig(loppbetten kändes inte så mycket om man var skitig).

Faktum är att när jag var liten grabb, så bodde där en äldre man i ett gammalt hus med halmtak, som jag passerade när jag gjick till skolan(ja, på landet). Där fanns ingen el eller vatten eller nåt. När jag hälsade på släkten där, så berättade de att han blev så gammal att de fick ta in honom på ålderdomshemmet, mär mäl att han var fullt frisk, men han fick helt enkelt inte bo kvar i huset. När han väl kom till hemmet, så badade de honom naturligtvis….och han dog

Hawknestgrove
12/9/07, 6:54 PM
#9

"8 Läs hela serien! JAg gillar inte guillios övriga böcker, dvs jag får gröna utslag bara jag ser ordet agent eller spion, men dessa böcker sträckläste jag! Hela serien om Arn, alltså. OCh Guilliou är inte den som fuskar med fakta. Det du berättar om gubben, är ju alltför sant. Det brukar vara så. Rätt om Solkungen. Ingen i hovet tvättade sig. PaRfym och puder var det som gällde. Sen satte de sig lite överallt på det vackra Versailles och bajsade…..Fanns ju tjänare, som tog hand om det…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

wolfgrin
10/14/09, 12:06 AM
#10

#9 Skojjar du!? Gilliou fuskar verkligen med fakta.

Ursäkta mitt OT inlägg men kunde inte hålla tyst, läs lite historia så märker ni att han fuskar med lite här och där.

Ge mer än du förväntar dig att få.

Upp till toppen
Annons: