Annons:
Etikettallmänt-om-djurtransporter-och-transporttips
Läst 1113 ggr
vanessa
10/10/07, 1:12 AM

Katten med respass

En katt som föreningen Djurhjälpen adopterade bort, fick ett underbart hem. Där ägarna reser utomlands då och då. Denna katt var inte förtjust i bilar till att börja med. men med träning så blev han lika hemtam där som i hemmet. Dels för att de är så ofta pendlar mellan hemmet och landet. Där han har en alldeles egen ö. Inte illa för en föredetta hemlösing.

Så nu har han varit i Europa på bilresa. Sett alperna och njutit av mat som hotellkockar lagat honom. Blivit pussade och älskad av alla från de som jobbade på hotellet till andra människor som mötte honom.

Han kommer alltid till katthemmet när vi har öppna hus, och det går så bra. Mycket mysig kisse. Nu har han även en hundkompis, som dock inte är tokig i bilar ännu, men även han håller på att tränas. Sedan ska hela gänget åka utomlands. Vilka ägare, som verkligen inkluderar djuren i familjen. Även utomlands. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Annons:
Faxlin
10/12/07, 10:48 PM
#1

Men det är så det ska vara. Djuren ska följa med en när man åker. Själv har jag stor skälvan för att jag måste lämna hästarna hos hästvakt. Men där går nog gränsen på vad det är för djur man kan släpa med sig :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

vanessa
10/13/07, 1:52 AM
#2

Ja, en häst på semester utomlands kan vara i häftigaste laget. Själv låter jag mina kissar vara hemma, om vi inte åker till svärmor i Järvsö. Där är vi inte välkomna utan kissarna :-). /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Faxlin
10/13/07, 3:26 AM
#3

haha, ja men jag reser inte utomlands. Bara inom Sverige, men även här känns det fel mot hästarna att släpa dem med mig. Fast dottern tyckte de kunde åka i husvagnen :-)
Men annars tr jag illrar och hundar med mig. Ja nu är jag för första gången på mååånga år hundlös men i vanliga fall.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

vanessa
11/2/07, 1:43 PM
#4

Världen är bra liten ibland. En av de på katthemmet var i Italien på semester. Där träffade hon en person som hade träffat en katt i Österike som kom från Vaxholm. Vilket alltså är den katt som jag skrivit om häruppe.

Så ibland är världen bra liten och han gör sina tassavtryck i Europa :-), Och ska snart åka till Österike igen, denna gång tillsammans med en ny vän, en hund. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Upp till toppen
Annons: