Annons:
Etikettallmänt-om-djurtransporter-och-transporttips
Läst 1508 ggr
Sidentass
2007-10-13 14:35

Tågesa med många katter..

Här är en bild som säkerligen flera av er sett på hittekatter, men lägger in den här också..det går att resa med många katter på tåg!

Vi har en sommarstuga uppe i Jämtland..här står vi resklara sommaren 2006 utanför vårt dåvarande hus i Småland. Här är det 11 katter som ska ut o åka, åtta vuxna o tre små kattungar,. Husse har satt ihop burarna med remmar på vagnarna, så att varje bur ska sitta säkert. Före dessa långresor har vi som tradition att fasta katterna från och med dagen före  avresan…det har gått hur fint som helt att ha dom med på tåget, Josefin vår äldsta donna, har varit med i alla år uppe i Jämtland, när hon väl är på plats i tåget drar hon igång sin inre spinnande motor, det är som att hon känner på sig att hon är påväg till sitt semesternöje där det finns massor med råttor att jaga:-)

Annons:
Emmsa
2007-10-13 14:49
#1

*ler* sådär brukade se ut när jag skulle ut och resa med råttorna, framförallt när man tågade till stockholm för utställningar. ALLA trodde det skulle vara någon söt katt eller kanin å när dom titta in så ryggade dom tillbaka och titta på en och utbrast -"Råttor?!?!"

Haha, lika kul varje gång =D

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

Sidentass
2007-10-13 14:53
#2

#1 hi,hii..påminner mej om ett annat år vi for upp till Jämtlandsstugan. Det året hade vi med oss två nästintill nyfödda igelkottungar, dom hade förlorat sin mamma så dom fick handmatas med jämna mellanrum. Folk gjorde som du beskriver här ovan, tittade ner o väntade sig se en kanin eller kanske en katt. När dom såg vilket djurslag det var gapade man som fågelholkar..och frågorna blev många..

vanessa
2007-10-13 15:19
#3

Hur sött är inte det där på en skala. Helt underbart att se.  Visar att det inte behöver vara så krångligt att resa med djur.. Måste komma ihåg den där pirran. Det är ju guld värt. Men varje gång jag ska ta buren så går jag iväg med den. Fattar inte. Suck.  Borde sätta upp din bild på mina glasögon, som påminnelde! /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Emmsa
2007-10-13 15:45
#4

#2 *skrattar* Mm folks reaktioner är roliga ibland asså. Eller som så många gånger hände….-"Ohh är det en hamster/marsvin/eller nått annat djurslag?! Såå söta!"              -"Näe det är råttor"                                                                -"Men fy så äckligt!"

Haha….folk alltså Skrattande

Ja asså dom därade "säckakärrorna" är guld värda, man slipper gå runt och kånka på transportburen =)

Jag blev som jag blev när jag blev som jag inte skulle bli!

Sidentass
2007-10-13 15:53
#5

#4 Kan föreställa mej att många "tanter" reser ragg när dom stöter på någon som åker med råttor, av alla djurslag..måste vara ett rent nöje bara att få se alla de varierande reaktionerna!;-)

Alexej
2007-10-13 22:58
#6

Sidentass, det kortet har jag väntad på. Finaste resbilden jag känner! Och din son är jättesöt!

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Annons:
anebit
2007-10-13 23:58
#7

Siden,   jag bara älskar ditt kort med alla transportburar………..

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Sidentass
2007-10-14 00:22
#8

#6#7

 Tack snälla ni!! Johannes hälsar o tackar för komplimangen..han är bättre än vad jag är på att montera burarna på kärrorna..utan hussarna skulle vi inte komma iväg..litar inte på mej själv när det gället detta praktiska som bindningar med remmar..:-O)

Guteillern
2008-03-21 20:11
#9

Hittade denna tråd som visar hur det kan vara, när man ska ha många burar med sig på tåget :-)

Har ni andra lösningar på tågresande med många djur, så dela gärna med er?

Ammi, sajtvärd

Hennum
2008-03-24 02:38
#10

vilken underbar bild :D men den där med 3 burar på höjd, välter inte den ganska lätt? jag skulle definitivt få den att välta, men jag är nog lite klantig oxå :P

ska komma ihåg det där, att ha bur på sån kärra. inte tänkt på det innan, bra att veta om det blir aktuellt nån gång.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Hennum
2008-03-24 02:43
#11

tänkte på, att om man tar med sig så många (vuxna) katter i burar när man ska till sommarstuga, så visar man tydligt att man kan ha många katter och ändå bry sig mycket om dem. inte för att man inte bryr sig om dem ifall de får stanna hemma, men katter hemma syns ju inte.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Guteillern
2008-03-24 03:20
#12

#10 Jovisst, bilden är underbar :-) Det är inte lätt, när man behöver ha många burar med sig. En kärra ger rätt så bra stöd åt burarna, när dom är fastspända på kärran.

#11 Det beror nog lite på hur djuren reagerar på att resa. Gillar dom det och inte blir oroliga, så är det trevligt om dom får följa med. Om djuren däremot blir oroliga och stressade, av att resa, mår dom kanske bäst om dom kan få tillsyn hemma. Det är ju så mycket som spelar in på vilket som är det bästa alternativet.

Ammi, sajtvärd

Maleficum
2008-05-21 01:10
#13

Jag ska snart resa med ett större gäng kaniner till Stockholm på tåg (kommer troligtvis inte få sålt tillräckligt med ungar innan dess tyvärr). Hur har ni katterna placerade på tåget sen? Står de vid bagage utrymmet eller har ni dem vid plattserna?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Sidentass
2008-07-26 15:42
#14

#10 Nu är det snart dags igen..imorgon bär det iväg , så vi håller på att ta in kärrorna, o förbereda burararna..katterna fastar idag för att försöka förhindra att olyckor händer på vägen, händet det ändå så får vi gå in på toa o "byta"

Kärrorna är ganska så stadiga..men vid behov så håller vi alltid i dom så att dom inte ramlar, så är vi noga med att ställa dom så att dom inte kan välta..

Upp till toppen
Annons: