Annons:
Etikettallmänt-om-djurtransporter-och-transporttips
Läst 1849 ggr
Lena
2007-11-27 20:27

Feliway räddade resan!

Förra helgen har jag varit uppe och hämtat två katter på Hittekatten i Piteå. Resan gick från Piteå till Mellerud. Katterna ifråga är bröder till vår katt Tristan som vi adopterade för ca ett år sedan. Tristans två bröder Johan och Björn är dock betydligt skyggare än vad Tristan någonsin varit. De har även blivit sjövilda när de skulle transporteras i kattbur. Väntade oss därför det värsta.

Laddade upp med en sprayflaska Feliway som vi preparerade burarna med innan resan gick av stapeln. Det gjorde susen. Båda kissarna har varit kolugna hela den långa resan. Jag fick spraya en pappernäsduk när det gått 14 timmar och på så vis förnya dosen.

Ja så nu har vi än en gång testat Feliway, denna gång på lite mer "svåra" katter.

Bild på Tristan:

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
Alexej
2007-11-28 00:43
#1

Vad jag undrar är det någon som har provat Felifriend?

Skillnaden ska vara:

Feliway: Mitt, område behöver inte markeras mer.
Felifriend: Kompis, el del av gänget allt lugnt.

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Hawknestgrove
2007-11-28 21:37
#2

Är det något nytt? Var kan man köpa det?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Hawknestgrove
2007-11-29 00:10
#3

KAn det vara något att rekommendera Onikan med lilla robinson på Hittis?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Guteillern
2008-03-21 20:44
#4

Hittade ett litet tips för långresor :-)

Ammi, sajtvärd

Sidentass
2008-07-26 15:44
#5

Sambon är iväg o köper feliway nu, eftersom omständigheter gjort att vår stödhemskatt som är halvskygg också ska följa med upp till jämtland. Hon är inte van att resa, men har fått tips av Lena hur man ska spreja:-)

Dolleminas
2008-07-27 22:39
#6

#2 Det finns på apotek och hos veterinärer, inte billigt men väl värt pengarna… hört fler som lovordar  Feliway.

Annons:
Cheapo
2009-10-04 02:35
#7

Åh, då kanske man ska köpa det när man ska resa med katten? De gånger jag har rest med min katt (först när jag köpte honom, tåg från Växjö-Sthlm, och sedan några gånger till vet. så har han mjauat konstant, snurrat runt i buren…). I jul ska jag åka hem till föräldrarna, en tågresa på 3,5h. Kan Feliway lugna ner min lilla katt, tror ni?

Upp till toppen
Annons: