Annons:
Etikettallmänt-om-djurtransporter-och-transporttips
Läst 1331 ggr
Guteillern
1/6/08, 5:48 PM

Hur reser stora djur?

Ni som har djur som är för stora för att resa i transportbur, hur ser det ni använder er av ut?

Jag har sett många olika transportlösningar för hundar, ponnys och hästar.

Jag hoppas på att ni som reser med större djur, vill lägga upp bilder  på det ni använder, här i tråden.

Jag ber er som lägger in bilder, att inte kopiera in själva bilden i kommentaren. Låt bilden vara en 'Bifogad fil'. Detta då bilder som ligger synliga i kommentarerna, gör att det tar längre tid att öppna tråden.

För de som erbjuder sig att ta med ett eller flera djur, kan det vara bra att kunna se bilder på hur de olika transporterna ser ut. Längre fram i vår, planerar jag en artikel om vad våra djur reser i.

Tackar på förhand och hoppas på många bilder Flört

Ammi, Sajtvärd på Djurtransport.ifokus

Annons:
Stj3rnfallet
1/6/08, 9:00 PM
#1

Till hundarna använder inte jag bur.. Hehe, vad räknas som större djur?:P Alltså förutom sånt som är rätt uppenbart ( tex hund och katt) :D Räknas Gp råtta som stort djur?

Guteillern
1/6/08, 9:32 PM
#2

Jag tänkte i första hand på hundar, ponnys och hästar.

Jag har sett så många olika lösningar för hundar, både för bagageutrymmet och skåpbilar med separata 'boxar' åt flera hundar (ofta åt draghundar)

Till hästar har jag sett många olika typer av hästsläp i olika storlekar. Det häftigaste jag sett, var en transportbuss för flera hästar, som samtidigt fungerade som 'bostad'!

Ammi

zickan
1/7/08, 5:43 AM
#3

hum.. hästen i bagage luckan, hunden på sätet, grisen i handsfacket, geten på taket? ;-)

har inga bilder men hästarna åker vanlig häst transport vagn. har transporterat både gris och får i bagage lucka på bil. .funkar om det är kortare sträckor.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Guteillern
1/7/08, 5:54 AM
#4

#3 Hej, den var bra *S* Jag tog baggen i grimma och promenerade till grannen (knappt 1km), när han skulle hälsa på hos deras får. Det funkade det med *S*

Synd att du inte hade några bilder på transporterna, speciellt gris och får hade varit intressant *visslar lite oskyldigt*

Ammi

Wassago
1/7/08, 2:27 PM
#5

Transporterade en gång två Alligatorer på 2.5 meter lösa i baksätet, surrade käftar givetvis! *L' poliserna som stoppade oss i en alkoholkontroll såg rätt komiska ut! *S*

Guteillern
1/7/08, 4:32 PM
#6

*gapskratt* Dom minerna skulle jag velat sett!

Blev det inte lite trångt? Dom är ju inte precis trådsmala, *L* Jag har väl inte en sådan tur, att du förevigade transporten och har en bild i gömmorna Fundersam vill se!!!!!!!!!!

Annons:
Wassago
1/8/08, 12:53 AM
#7

Tyvärr har jag inte det! Men skulle kunna berätta hur många historier som helst om galna djurtransporter och knäckta poliser/tågkonduktörer/taxichaffisar med flera…

Trångt var det å det blev inte bättre när den stora hane smällde till förarsätet så det lossnade två km innan Borgholm och mitt tropikhuss!!!

Kört en åsna i baksätet med…. Första gången åsnan satt bak å inte framför ratten…Skrattande

Wiizy
1/8/08, 4:35 PM
#8

*asg*

zickan
1/8/08, 8:49 PM
#9

haha.. jo det finns många historier med alla djur man transporterats.

den vanligaste är en vanlig bag på sommaren som rör på sig rejät på tunnelbanan. eller när jag skulle till föräldratna på gotland och de bad mig lämna in min väska på bandet. öppnade upp och visade innehållet. då förökte de få mig att gå fort..hehe
hade fullt med små byttor av div djur som jag köpt  på hamm mässan i tyskalnd åt en kompis till gotland.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Guteillern
1/8/08, 10:39 PM
#10

#7 Låter spännande, jag PMar dig.

Ammi

Hennum
1/9/08, 7:49 PM
#11

när vi ska transportera djur så hyr vi ett hästsläp. men det har vi bara gjort en gång och det var när vi köpte hästen :P

när mamma hade mockat ur släpet så körde hon grepen foten genom skon, så hon fick åka till doktorn :P det var läskigt

hunden får sitta i baksätet. pappa tycker synd om henne om hon inte får vara med Fundersam

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Guteillern
1/9/08, 8:45 PM
#12

#11 Tråkigt att det skulle hända, dagen borde varit fylld med bara glädje.

En del hundar älskar att åka bil, medans andra gör vad dom kan för att slippa. Min hane älskade att åka med, honan däremot sprang och gömde sig för att få slippa.

Ammi

Stj3rnfallet
1/9/08, 11:15 PM
#13

Åker jag tåg har jag absolut inte hundarna i bur, iofs inte heller i bil :P

Annons:
Tywysoges
5/12/08, 1:39 PM
#14

Har åkt både tåg och bill med min katt i sele.

En gång hade jag 5 valpar i en stor kartong, och 4 i en transportbur som skulle vaccineras. Dom åkte i baksätet.

Samtidigt hade jag en äldre valp med mig som skulle operera ögat. Hon satt på sätet jämte mig

Och en vuxen vallhund var med också, hon skulle få stygnen borttagna. Hon låg på golvet jämte mig och viftade med svansen. Så glad att få åka inne i bilen för ovanlighetens skull.

Upp till toppen
Annons: