Annons:
Etikettallmänt-om-djurtransporter-och-transporttips
Läst 1176 ggr
Mikaela_B
2008-05-01 22:47

Ang utlandsresor

Eftersom att jag vet att de finns ett stort intresse av folk att vilja ta in djur från div olika länder, så vill jag bara gå ut med detta.

Eftersom att jag nog är en av få personer här inne som har en hel del utlandsresor på gång och jag får många frågor om jag kan hjälpa div personer och tänka mig att ta med  djur in till sverige åt dom.

Inga problem alls för min del, så länge jag får plats. Men!
Ni måste själva ansvara för att ta reda på vad de är som gäller hos jordbruksverket och hos tullen för de djur ni vill ha hjälp med, jag har inte tid och absolut ingen lust att ta reda på detta själv åt alla andra då jag redan har denna uppgift varje gång för de djur som jag själv skall ta in.

Detta är jätte viktigt att de är löst i god tid innan importering för skulle något krångla så kommer jag backa och då hjälper jag tyvärr inte till för jag kan få riktigt mycket skit om de inte är löst och verkligen är kollat och ordnat till 200%

Så snälla, alla ni som frågar mig om hjälp etc, kolla upp med tullen och jordbruksverket va som gäller, självklart kan jag hjälpa till i den mån jag själv klarar av om de skulle vara några oklarheter etc men de största grovjobbet får ni sköta själva

Tack på för hand // Mikaela

www.blueberryhedgehogs.com

Annons:
Caspia
2008-05-02 12:53
#1

Bra skrivet Mikaela!

Anna, Medarbetare.

Envishet och drömmar

Mikaela_B
2008-05-02 15:18
#2

#1 Tack så mycket, tycker att de är viktigt för alla att man tar reda på de som gäller så att de inte blir en massa strul, annars gör de inte mig något att hjälpa till de gör ja mer än gärna =)

www.blueberryhedgehogs.com

Upp till toppen
Annons: