Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1735 ggr
CarolineO
2009-05-28 13:27

Djurpoliser

Hoppas det är OK att lägga ut länken här… Tänkte lägga ut den på alla djursajter på iFokus!
Länken nedan går till en namninsamling som jag knåpat ihop. Den kommer skickas till jordbruksminister Eskil Erlandsson.
Djurpoliser behövs lika mycket som vanliga poliser.
Skriv under nu!
Skicka gärna till alla vänner också  =0)

http://upprop.nu/TTEE

Sverige är ett av de länder i världen som har den mest humana synen på djur.
Vi behandlar dem som våra vänner och de har rättigheter.
I många andra länder kan de behandlas i stort sett hur som helst.
Sverige har ett antal lagar som reglerar behandlingen av våra djur, men vad hjälper det när polisen inte har tid att agera?

För ca 1 år sedan fann jag och en vän en död hund i en lada. Hunden hade övergetts av ägarna som flyttat därifrån. Ägarna hade djurförbud, men hade bevisligen flera hundar eftersom en annan länga vad full av avföring på hela golvet. Var de andra hundarna tagit vägen vet ingen.
Det fanns flera vittnen som var beredda att vittna om att familjen bröt mot det ålagda förbudet.
Anmälan gjordes till polisen. Kontakt togs med media.
Allt tystades ner.
Polisen hade inte resurser…
Vad som hänt med hunden idag vet jag inte. Polisen förbjöd oss att åka dit mer, eftersom vi var där 1g/vecka några månader efter att vi funnit hunden, och varje gång ringde och ifrågasatte varför hunden fanns kvar!

Ja, det finns många anledningar att inrätta djurpoliser.
Inte minst vardagsmisskötseln.
Varje dag finns ett oälskat djur som far illa. Varje dag är den värsta i många djurs liv!

Vi tycker det är orimligt att ha fina, högtravande lagar, om de inte kan upprätthållas.
En del av poliserna skulle kunna erbjudas att inrikta sig på djurskötsel.

Alla som tittar på Animalplanet's "Animal Cops" och känner att det är fruktansvärt, och "tur att sånt inte händer här" - Ni har fel!

Det händer här! Man har bara inte "resurser" att ta hand om saken!

Vi kräver att djurpoliser inrättas snarast, och att djurens liv räknas även i verkligheten, inte bara på pappret!

Annons:
sockerrattan
2009-05-28 14:30
#1

Skrivit på listan

Mia//


Animalfriend
2009-05-28 15:52
#2

Nålar den tills du nått det antalet påskrifter du eftersträva. :) har skrivit på, och tycker du tagit ett fantastiskt bra initsiativ. :)

CarolineO
2009-05-28 20:19
#3

Helt fantastiskt!! Startade insamlingen strax efter 11,00 idag och redan 137 namnunderskrifter =0)

CarolineO
2009-06-17 09:44
#4

Över 700 namn nu  =0)     Fortsätt gärna att sprida länken allt vad ni kan!

Zingon
2009-07-02 21:45
#5

Har självklart skrivit under :)

CarolineO
2009-07-07 15:33
#6

Över 1000 namn nu  =0)

Annons:
Emelie-tex
2009-07-16 15:37
#7

Sådär. Nu har jag skrivit på :-)

Upp till toppen
Annons: