Annons:
Etikett01a-om-sajten-och-ifokus
Läst 1644 ggr
KickanW
2009-11-03 14:59

Transporthjälp - En otrolig tillgång!

Mina föräldrar och andra vuxna är otroligt imponerade av att jag fått hjälp, och hjälpt, så många främmande människor med djurtransporter! Att ta vara på varandras resor och hjälpa andra… Det är verkligen stort att det går att samordna på det här sättet!

Håller ni inte med?

Tyvärr upplever jag allt för ofta att människor inte förstår vilken möjlighet det här är. Hur bortskämda vi är som kan utnyttja andra människors resor!

Många personer jag varit i kontakt med pga av transporthjälp har ställt väldigt höga krav. De kan inte betala en femtiolapp, de kan inte ta sig till tågstationen med djuret utan vill få det hämtat hos sig, de bestämmer sig för en dag som transporten ska ske och kan inte kompromissa, de ber om hjälp men hör sedan inte av sig när man sitter där mitt i resan… Exemplen är många!

Jag vill lyfta upp hur tacksamma vi ska vara över att människor vill hjälpa varandra på det här sättet! Om man får den möjligheten måste man också kunna ge lite tillbaka. Vi får inte bli bortskämda och ta det här för givet! Ibland känner jag för att sluta hjälpa till med transporter eftersom det allt för ofta blir massor med krångel, inte med transporten i sig utan med kontakten med människor. Det är så dumt eftersom det är så lätt att undvika.

Uppskatta den här möjligheten!

Annons:
[MissDiss]
2009-11-03 15:02
#1

Bra sagt Kickan! :)

essut50
2009-11-03 20:54
#2

Jätte bra skrivit…Man får inte vara lat när man begär hjälp tycker jag.

Mina kattresor har jag alltid fått katterna på tågstationen 30 minuter före tåget ska gå och det har fungerat.. Vill inte vara ute i sista minuter när det gäller djur…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

KickanW
2009-11-03 21:03
#3

Tack!

Kan ju berätta att jag varit med om otroligt hjälpsamma och tacksamma personer också, som både hjälpt och som jag hjälpt. Men det är för många av det andra slaget!

mandariiin
2009-11-04 09:43
#4

Kan inte annat än hålla med!

Lia@mandariiin.com

Trasdockaa
2009-12-22 20:38
#5

Mycket bra skrivet!

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Upp till toppen
Annons: