Annons:
Etikettallmänt-om-djurtransporter-och-transporttips
Läst 1626 ggr
uz00x
2015-12-23 22:29

Flytta utomlands?

Vill om ett par åt flytta till Spanien, men det är många faktorer som måste uppfyllas för att detta skall funka. Ett av dem är att jag får med mig mina djur. 2 kaniner, 10 undulater och 2 nymfar. 

Allt jag hittar om detta idag är ju tyvärr om hundar och katter så har lite frågor? :) 

Behöver jag Rega mina djur? i så fall måste det vara ett speciellt chip? (Kaninerna skall chippas till sommaren, så bra att veta där, haha) 

Skall de vaccineras mot något? Självfallet inte mot rabies som hundar, men vadå? (Utöver den årliga vaccinet de får här då…)

Vad för papper behövs egentligen, och vart får jag tag på dessa? 

Behöver jag göra 2 resor för att få med mig alla dessa djur? Hur många fåglar kan jag ha per/transport? (Nu undrar jag inte i skillnad med transportens storlek, utan allmänt, hur många det får va, om det ens finns en gräns? 

Alla tips utöver uppskattas även! 

Nu vet jag att detta inte är till 100 passande, men vet inget bättre ställe att fråga frågan :/

Annons:
VildaVittra
2015-12-23 22:45
#1

Jag skulle bila ner med dom djuren istället för att flyga. Det lär bli mycket billigare samt att man kan hålla koll på dom under resan.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

uz00x
2015-12-23 22:52
#2

Jo, det hade varit underbart kan jag lova! Men kan bli lite svårt när det gäller en flytt tänker jag? Nu har jag knappt rest så har lite erfarenhe Blir ju lätt så mycket för en bil när alla djurens och mina saker skall med, eller är det bästa att packa så lite som möjligt? 

Bara mina djursaker fyller ju en hel bil xD Vorre kanske bäst att åka bil med djuren och deras saker och om jag behöver få med mig mer änn bilen platsar så får någon vänn flyga/tåga ner efter mig med det?

VildaVittra
2015-12-23 22:59
#3

Du har två år på dig att hitta en billig släpkärra på blocket samt att banta ditt bohag till ett absolut minimum, alternativt en skåpbil. Då kan du fortfarande ha djuren i "vanliga" burar i bilen så de slipper sitta trångt. 

Resan är lång, så du kommer inte vilja göra om den två gånger på raken. Tro mig. 

Håll också utkik efter en lättlagad bil (alltså inte för mycket datorteknik i den) men som ändå inte är så pass dyr att det gör för ont om du måste överge den. Några jag känner fick dumpa sin bil i Frankrike, men de två unga herrarna kör som idioter i skrothögar.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

uz00x
2015-12-23 23:49
#4

Haha, ja, min syster fick göra det samma i Italien! Men tack! :) Då känns det lite tryggare med transporten i vart fall :)!

Upp till toppen
Annons: