Annons:
Etikettallmänt-om-djurtransporter-och-transporttips
Läst 1075 ggr
Bethelina
9/21/14, 5:27 PM

Transport av katt från Slovakien

Hej! Jag försöker få tillstånd till en transport av en kattunge från Slovakien. Verkar omöjligt att få det att fungera. Till Stockholm verkar det fungera till en dyr kostnad. Men jag har 50 mil dit och ingen bil. Önskar få katten till Kramfors eller Sundsvall flygplats. Ev. Östersund eller Örnsköldsvik.

Annons:
VildaVittra
9/21/14, 5:33 PM
#1

Går det ingen flygbuss/tåg mellan Sundsvall och Sthlm/Arlanda?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Bethelina
9/21/14, 5:47 PM
#2

Vet ej om det går flygbuss. Tror inte det.  Tåg går till Stockholm men jag har inte möjlighet hämta den själv. Måste först åka buss till Sundsvall och sedan tillbaka med buss. Kan inte lämna mina djur här hemma ensamma så länge. Går det att skicka som cargo mellan Arlanda och Sundsvall (Midlanda)? Eller ännu bättre till Kramfors!

RoxannaS
9/21/14, 6:31 PM
#3

Är det inte en viss tid med karantän som ska fullföljas när den väl kommer till Sverige också? Eller innan den skickas från Slovakien? 

(Flyttade även tråden, då jag inte tolkar det som en sökestransport.)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
VildaVittra
9/21/14, 6:36 PM
#4

#3 Slovakien tillhör EU, så det krävs bara pass och vaccination samt avmaskning.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

RoxannaS
9/21/14, 7:30 PM
#5

#4 så pass. Måste nog läsa på lite.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: