Annons:
Etikettallmänt-om-djurtransporter-och-transporttips
Läst 1925 ggr
djurvannen57
2013-11-16 22:21

Hur får vi hem vår hund

Hon är i Thailand, vår älskade vovve, och behöver komma hem till oss i Sverige! Inget tycks hjälpa och jag har sökt mängder? Vad är problemet? Hundar flygs ensamma varje dag. Ett bolag ville ha 35.000:-! Löjligt. SAS tar 2.600:- för samma tjänst men jag får inte boka från Sverige? Har flugit med hund förut och vet hur smidigt det gått så varför inte nu? Vi bodde i Thailand jag och mina döttrar. Anna var 16 när hon tog över Dog Rescue Thailand och vi har skött om gatuhundar. Aprile är vår. Hjälp oss…hur får vi hem henne. Vi vill ha henne här till mellandagarna. Göran

Annons:
Djurälskaren87
2013-11-16 22:24
#1

ring olika flygbolg som vi har i sverige och fråga dom då?

Sjöstjärna
2013-11-16 22:31
#2

Jag har en bekant i Norge som jag tror snart ska resa till Thailand till ett Dog Shelter som hon sponsrar. Jag skulle kunna fråga henne om när hon ska åka tillbaks och om hon kan tänka sig att ansvara för er hund på hemresan. Om så är fallet skulle hon säkert uppskatta ett bidrag till hundskyddet i Thailand som hon ska besöka.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

djurvannen57
2013-11-16 23:06
#3

Sjöstjärna. Hej tack för ditt förslag. Grejen är att vi driver ett dogshelter i Thailand med 75 hundar. Det är ideellt och därför i behov av donationer. Bland många av våra kära vänner därnere finns även en norska som sponsrar oss…kul sammanträffande. Grejen är bara att det kostar tillräckligt att ta hem henne och om jag blir tvungen så skickar jag min dotter tor eftersom vi vanligen bor där. Men det synes onödigt då jag redan flugit med hund en gång, nu gäller det från avsändare till mottagare. Vi har en veterinär på plats som ser till att hon kommer till flyget och vi tar emot henne här. Så grejen är att att jag vände mig hit var för ett förslag från någon som redan har gjort "resan" och har ett konkret förslag. Men ett varmt tack för din idé.

Djurälskaren87. Har redan varit i kontakt med flera men eftersom det verkar vara så svårt att lösa detta av någon anledning så vände jag mig hit i hopp om ett konkret förslag av någon som vet.

Sjöstjärna
2013-11-17 10:45
#4

Jag förstår nog inte riktigt. Är det så att du bara vill ha tips på vilket flygbolag ni ska skicka med? Jag fattade det som att hunden behöver eskort på resan och att det då blir billigare. Vad heter norskan som sponsrar er?

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

thilda-
2013-11-25 13:22
#5

Alltså det ska inte vara så svårt att få hem en hund.. när jag själv importerade min hund från tyskland så hyrde jag en flygbur på Djurmagazinet, åkte till sthlm och flög med Norwegian till Danmark tur o retur.. utan problem.. men man får se till att man har all vaccination i ordning och alla papper klara

Djurälskaren87
2013-11-25 13:46
#6

hur har de gått?

Annons:
.m.m
2013-11-28 15:30
#7

Osar skumt… är TS där vanligtvis så finns det väl kontakter där som kan "boka från Thailand" och sätta hunden på ett flyg.

Cireea
2013-12-03 17:16
#8

Hur går det?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: