Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1252 ggr
Guteillern
1/25/08, 10:14 PM

Vädret, ett spännande ämne :-)

Hur vädret är runt om i landet, är jag alltid nyfiken på.

Idag blåser det…kraftigare vindar, än det var för några dagar sedan, när det var stormvarning. Så nu sitter jag och väntar på väderprognosen.

Ammi, sajtvärd

Annons:
Caspia
1/25/08, 10:25 PM
#1

Idag blåser det i Malmö, vilket det inte gjorde under förra helgens storm. Är glad att jag bor i tegelhus numera, är uppväxt i ett trähus som alltid knakade jättemycket när det blåste. Fast då slapp man gå ut för att ta reda på vad det var för väder…

Envishet och drömmar

Guteillern
1/25/08, 11:15 PM
#2

Illrarna bor i ett trähus…ett 'väl ventilerat' fd. hönshus. Inte lika stadigt som stenhuset vi bor i, om det skulle bli en rejäl storm. Fast det stod pall för både Gudrun och Per :-)

Caspia
1/25/08, 11:19 PM
#3

Nådde de ut till ön? :)

Förlåt att jag inte håller mig till väderfrågan, men hur är det att ha illrar? Är de tama? Kan man lära dem saker? (Man måste ställa dumma frågor ibland).

Envishet och drömmar

sockerrattan
1/25/08, 11:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Kallt -16 och klart och det är förståss häruppe i lappland.

Kortet är från köket på mitt jobb(dec) och nu har vi dubbla mängden snö)

Mia//


Guteillern
1/25/08, 11:50 PM
#5

Jodå, dom passerade över ön. Gudrun innan vi flyttade hit och Per när vi bodde på ön. Gudrun ställde till mer skador över hela ön. Per var lite snällare, men ställde till det rejält i Visby.

Spelar väl ingen större roll om illrarna får vara med :-) Jo då, dom är tama och keliga (när dom har lust). Det går att träna dom att göra saker, t.ex. rulla runt, sitta fint (tigga), komma på inkallning (svårt, men inte omöjligt).

Guteillern
1/25/08, 11:54 PM
#6

Jodå, dom passerade över ön. Gudrun innan vi flyttade hit och Per när vi bodde på ön. Gudrun ställde till mer skador över hela ön. Per var lite snällare, men ställde till det rejält i Visby.

Spelar väl ingen större roll om illrarna får vara med :-) Jo då, dom är tama och keliga (när dom har lust). Det går att träna dom att göra saker, t.ex. rulla runt, sitta fint (tigga), komma på inkallning (svårt, men inte omöjligt).

Annons:
gulzebra
1/26/08, 12:34 AM
#7

Här är det blåsigt, isigt och varmt ^^

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Alexej
1/26/08, 12:38 AM
#8

-16 ofattbart. Här i Skara kom lite snö i morse, tjocka snöflingor, men de försvann snabbt. Men allting är lite konstigt, jag menar, snart finns inte kälke eller skidor kvar här omkring. Jag hade tänkt att sälja en gammal snöskooter för barn men vem skulle köpa det utan snö?

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

Guteillern
1/26/08, 12:56 AM
#9

#7 Hoppas blåsten minskar snart och isen försvinner. Här är det  iaf inte halt. Möjligen lite på mornarna om natten varit kall och fuktig.

#8 Är glad om jag slipper snön. Har den inte kommit till jul, så kan jag vara utan. Men det är nog många som vill att den ska komma till sportlovet.

PRO_Anders
1/26/08, 1:36 AM
#10

Säger bara en sak….jag bor i trähus *huga*

/Anders

Guteillern
1/26/08, 1:43 AM
#11

#10 Hoppas du har vedpanna eller annan vedeldning.

PRO_Anders
1/26/08, 2:02 AM
#12

#11: Nää, ja e´ Skåning för böveln. Hugga ved är svettigt….(men jag har en gasolkamin i reserv).

Guteillern
1/26/08, 2:10 AM
#13

#12 Alltid något, den ger ju värme *L* Fast varför skulle Skåningar inte kunna ha en vedkamin.

Vedspisar gillar jag, då kan man få varm mat och fika även om strömmen tar semester.

Annons:
Guteillern
1/26/08, 2:27 AM
#14

Sköt om er och blås inte bort inatt!

Ammi

PRO_Anders
1/26/08, 2:54 AM
#15

#13: En sann Skåning svettas när han äter…och fryser när han jobbar…Cool

Guteillern
1/26/08, 12:15 PM
#16

#13 *S*

PRO_Anders
1/26/08, 12:26 PM
#17

Ja idag blåser det ordentligt det vill jag lova, iaf här vid kusten.

Var ute och tittade till mina ögonstenar, men de bara tittade tillbaka på mig, som om jag var en inkräktare.

De är sura på mig fortfarande för jag "vårstädade" deras burar..

Guteillern
1/26/08, 12:45 PM
#18

#17 Det blåste rejält här inatt, men nu är det lugnt och +5.

Vårstädningen brukar inte vara populär, man är ju och petar i deras hemliga gömmor :-)

Hennum
1/31/08, 12:30 AM
#19

#4: vad härligt det ser ut på bilden. jag vill ha snö och minusgrader genast!

här är det lite blåsigt, lite regningt och väldigt tråkigt.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

zickan
1/31/08, 2:11 AM
#20

i haninge i dag så var det lite regn, mindre blåst men nu snöar det

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Upp till toppen
Annons: