Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1130 ggr
Caspia
2/26/08, 3:13 PM

Förkylningar

Jag är sanslöst förkyld. Har ni några goda husmodersknep (eller husfadersknep) att dela med er av?

Envishet och drömmar

Annons:
Guteillern
2/26/08, 4:15 PM
#1

Min dotter har en liten kur hon använder ibland,

ta ett halvt glas whisky (valfri sort), rör ner 1 tesked honung och en tesked socker, rör tills sockret ser ut att ha smält, fyll upp glaset med drickvarmt vatten.

Ett tips är att man sätter sig på sängen innan man dricker upp det här, sedan så lägger man sig och för det mesta så är man frisk på morgonen. Det beror lite på hur förkyld man är, men de gånger min dotter har testat den är kuren så ar den fungerat.

Caspia
2/26/08, 5:05 PM
#2

Verkar livsfarligt. ;)

Envishet och drömmar

Guteillern
2/26/08, 5:33 PM
#3

Fungerar superbra, förutsatt att man inte är nykterist. Jag har iaf varit frisk morgonen efter, de gånger jag använt kuren :-)

Guteillern
2/27/08, 5:20 PM
#4

Hur är det med förkylningen? Hoppas du mår lite bättre :-)

Ammi

sockerrattan
2/28/08, 9:58 AM
#5

Gör ett tee på timjan och styvmorsviol o en aning akleja! Hjälper!!!

Mia//


Caspia
2/28/08, 11:07 AM
#6

#4. Förkylningen vandrar runt i kroppen och attackerar en del per dag. Egentligen ett ganska intressant beteende. Idag verkar den ha valt öronen.

#5. Det låter som en riktig häxbrygd. Ska man torka blommorna själv? Funderar på om de säljer färdiga styvmorsvioler på Willys. ;)

Envishet och drömmar

Annons:
Guteillern
2/28/08, 9:14 PM
#7

#6 Det låter inte roligt :-( hoppas du kryar på dig snart.

Ammi

Caspia
2/28/08, 9:21 PM
#8

Tack, det var snällt av dig.

Envishet och drömmar

Guteillern
2/28/08, 9:33 PM
#9

Försök vila så mycket som möjligt och drick varma drycker. Jag tycker du gjort ett fantastiskt jobb, som orkat vara här inne när du är sjuk.

Krya på dig, Ammi

gulzebra
2/28/08, 10:29 PM
#10

Flamin Hot Cheeze Chrunchers är ohyggligt skönt i halsen om den gör ont (och så är det ju en perfekt bortförklaring till att äta sånt smask, men det behöver man ju inte avslöja för hela världen Oskyldig)

Strepsils är för övrigt helt underbara vid halsont de också, de bedövar ^^

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Caspia
2/28/08, 10:42 PM
#11

#10. Jag provade Strepsils men svimmade tre gånger. Men jag håller med om att det gjorde halsen bättre. :) Vad är det där heta ost krasandet för något? Är det gott är det ju lovande. :)

Envishet och drömmar

gulzebra
2/29/08, 3:22 AM
#12

#11: En sorts ostbågar ^^ OLW, röd påse… Underbart goda och hettan i de är skitskön i halsen :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Guteillern
3/4/08, 2:38 PM
#13

#12 Vad är dom där smaksatta med? Låter som om det är något riktigt starkt.

Ammi

Annons:
Hennum
3/12/08, 4:59 PM
#14

ingefära, honung, citron och vitlök + några grejer till som jag inte minns vad dom heter ska vara bra. brukar köpa ingefära och citron te, ha i lite honung och en bit vitlök. toppen! men det är bättre med färska grejer har jag hört nån gång.

är väl lite sent ute, men ändå! ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Caspia
3/13/08, 11:44 AM
#15

# 14. Haha, ja jag har hunnit bli frisk! Men man kan nog räkna med att bli förkyld någon mer gång i livet (finns 4000 olika förkylningar har jag hört) och då kan knepen vara bra att ha. Tack allihop!

Envishet och drömmar

Guteillern
3/13/08, 11:48 PM
#16

#15 Skönt att du är frisk nu.
Håll dig borta från de övriga 3999 st. *L*

Ammi

Hennum
10/6/08, 2:39 AM
#17

jag har varit hemskt förkyld. hade feber och allt. synd om mig, det var det! Nu är jag nästan frisk ^^

Hur är det med er? några fler som är förkylda här? :D

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Sandra-B
10/6/08, 4:26 PM
#18

Jag brukar bli riktigt förkyld men än så länge (peppar peppar) har jag faktiskt klarat mig bortsett från att jag var lite snorig för nån vecka sen och då har mamma, syrran och syskonbarnen varit mer eller mindre förkylda:-)

Skönt att du nästan är frisk igen nu iaf Hennum:-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Upp till toppen
Annons: