Annons:
Etikettallmänt-om-djurtransporter-och-transporttips
Läst 1034 ggr
[Driadia]
2008-05-29 04:33

Fråga om tågbiljetter

Liten fundering som jag inte lyckats få riktigt svar på. Kan man ta med sig ett djur på tåget och sitta i den delen där djur är tillåtna fast att man inte har biljett för djur tillåtet? Kollade upp priser och jämnförde men det är ingen skillnad alls på pris, bara vad som står på biljetten. Dom gånger jag åkt vilket är varannan månad i snart 2 års tid, så har dom aldrig påpekat när jag suttit på fel plats. Dom kanske är mer petiga med djur, men efter att ha läst alla trådar om för många djur på samma plats kan dom inte direkt vara överpetiga. Kan tilläggas att jag åker på tider som gör att det är väldigt få personer på tåget. Vill bara få mer fakta om det så man inte står där på en perrong där man inte skulle av med ett djur som inte är ens eget. Ni för gärna skriva om ni har provat och hur det gick, för man är lite nyfiken.

Vet inte om det var rätt ställe, skriver väldigt sällan egna inlägg, ni får hojta till annars.

Annons:
dreamiz
2008-05-29 09:02
#1

Har man platsbiljett kanske de kan säga nåt om man sitter på fel plats. Är det inte platsbiljett så får man väl sitta precis var man vill i tåget. Då borde det väl va som när man åker på länskort på tåget, jag stämplar bara o sen kan jag sätta mig var jag vill.

KickanW
2008-05-29 15:40
#2

Jag brukar också göra som dig och har ibland fått flytta mig då platsens "rätta ägare" dykt upp… Men så länge det inte är fullt på tåget är det okej!

essut50
2008-05-30 00:08
#3

Varför inte köpa en platsbiljett i djurvagnen? Tänk på om det är fullt i vagnen så kan du få stå hela resan. Det är inte så roligt om man har djur med sig.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

[Driadia]
2008-05-30 02:45
#4

Hade jag köpt dom själv så hade jag gjort det, nu är det min pojkvänn som fixar det till mig. Det var mest en fundering på om konduktören skulle påpeka något. Jag åker ofta mitt i veckan mitt på dagen, minst folk då (hatar när där är för mycket folk). Så risken är nog inte överdrivet stor att det inte finns plats, desutom brukar jag alltid hitta en lösning.

essut50
2008-06-06 02:52
#5

Åh då förstår jag. På vardagarna brukar det inte vara så många som åker som har djur me sig..En sån resa så var jag ensam i en kupe med 6 platser.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

KickanW
2008-06-06 20:25
#6

#4: Kan du inte bara be honom välja djurvagn?

Annons:
[Driadia]
2008-06-06 22:41
#7

#6 Den tanken har slagit mig efter han har beställt den, och så är det varje gång. Jag får väl se till att skriva en lapp annars, för mitt minne sviker mig alltid.

Upp till toppen
Annons: