Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (7) Senaste inläggen

01a. Om sajten och ifokus 01b. Akuttransport 02a. SÖKES: Januari 02b. SÖKES: Februari 02c. SÖKES: Mars 02d. SÖKES: April 02e. SÖKES: Maj 02f. SÖKES: Juni 02g. SÖKES: Juli 02h. SÖKES: Augusti 02i. SÖKES: September 02j. SÖKES: Oktober 02k. SÖKES: November 02l. SÖKES: December 03a. ERBJUDES: Januari 03b. ERBJUDES: Februari 03c. ERBJUDES: Mars 03d. ERBJUDES: April 03e. ERBJUDES: Maj 03f. ERBJUDES: Juni 03g. ERBJUDES: Juli 03h. ERBJUDES: Augusti 03i. ERBJUDES: September 03j. ERBJUDES: Oktober 03k. ERBJUDES: November 03l. ERBJUDES: December 03m. ERBJUDES: Pendlare 04a. SÖKES/ERBJUDES Övernattning Allmänt om djurtransporter och transporttips Kampanjer, tävlingar & insamlingar OT (Off Topic) § - Admin
Allmänt om djurtransporter och transporttips

Fråga om tågbiljetter

2008-05-29 04:33 #0 av: [Driadia]

Liten fundering som jag inte lyckats få riktigt svar på. Kan man ta med sig ett djur på tåget och sitta i den delen där djur är tillåtna fast att man inte har biljett för djur tillåtet? Kollade upp priser och jämnförde men det är ingen skillnad alls på pris, bara vad som står på biljetten. Dom gånger jag åkt vilket är varannan månad i snart 2 års tid, så har dom aldrig påpekat när jag suttit på fel plats. Dom kanske är mer petiga med djur, men efter att ha läst alla trådar om för många djur på samma plats kan dom inte direkt vara överpetiga. Kan tilläggas att jag åker på tider som gör att det är väldigt få personer på tåget. Vill bara få mer fakta om det så man inte står där på en perrong där man inte skulle av med ett djur som inte är ens eget. Ni för gärna skriva om ni har provat och hur det gick, för man är lite nyfiken.

Vet inte om det var rätt ställe, skriver väldigt sällan egna inlägg, ni får hojta till annars.

Anmäl
2008-05-29 09:02 #1 av: dreamiz

Har man platsbiljett kanske de kan säga nåt om man sitter på fel plats. Är det inte platsbiljett så får man väl sitta precis var man vill i tåget. Då borde det väl va som när man åker på länskort på tåget, jag stämplar bara o sen kan jag sätta mig var jag vill.

Anmäl
2008-05-29 15:40 #2 av: KickanW

Jag brukar också göra som dig och har ibland fått flytta mig då platsens "rätta ägare" dykt upp... Men så länge det inte är fullt på tåget är det okej!

Anmäl
2008-05-30 00:08 #3 av: essut50

Varför inte köpa en platsbiljett i djurvagnen? Tänk på om det är fullt i vagnen så kan du få stå hela resan. Det är inte så roligt om man har djur med sig.

Anmäl
2008-05-30 02:45 #4 av: [Driadia]

Hade jag köpt dom själv så hade jag gjort det, nu är det min pojkvänn som fixar det till mig. Det var mest en fundering på om konduktören skulle påpeka något. Jag åker ofta mitt i veckan mitt på dagen, minst folk då (hatar när där är för mycket folk). Så risken är nog inte överdrivet stor att det inte finns plats, desutom brukar jag alltid hitta en lösning.

Anmäl
2008-06-06 02:52 #5 av: essut50

Åh då förstår jag. På vardagarna brukar det inte vara så många som åker som har djur me sig..En sån resa så var jag ensam i en kupe med 6 platser.

Anmäl
2008-06-06 20:25 #6 av: KickanW

#4: Kan du inte bara be honom välja djurvagn?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.